2014/10/23

درس الحياة

الحياة ادتنى درس صبحت بعده حد تانى ..
كل حاجه فى دنيتى كنت بعملها عشانى ..
كنت اضحك كنت اهيف , كنت انا الصوت اللى يخلف 
كنت اسمج م.السماجه , كنت فعلا حاجه تكسف 
ويقولولى امتى تعقل , الحياة مش دايمه لينا
كنت اقول منا بكره اكبر 
اصلى انا لسه صغير
واما حاولو يقومونى 
كنت انا علي طول مخالف
اصلى كنت فاهم وعارف
امشى ومغمض عيونى 
اصلى عمرى ما كنت خايف
عارف ان ورايا أب ورايا أم
مهما كنت ولا عملت 
يتحملو لأنى الاهم
لحد ما العمر سرقنى
وراح أبويا وبعده أمى
فجاءه فوقت وانصدمت
مين بعدهم هيشيل فى همى
مستفدتش م.الدروس
ياما قالو عن النفوس
واتوحلت فى الصفوف
كنت كل ما أتعب اشوف
وافتكر كل الوصايا
هنا أبويا قالى حاسب وأنتبهلى
اوعى يا ابنى تعيشها جاحد أو هلهلى 
خليك وسط
واوعى تمشى فى الغلط
 ( حاضر يا أبويا )
اه صحيح امى قالتلى عامل الناس بالأمانه
بس ليه نسيت تقولى اعمل إيه وقت الخيانه
ياما قالت يا ابنى حاسب اوعى ع.الفقير تدوس
بس ليه نسيت تقولى انى احافظ على الفلوس
ايوه فاكر انتى قولتى اوعى من ضعف النفوس
( حاضر يا أمى )
هبدأ احفظ فى الدروس



هناك تعليقان (2):

جريدة الريماس للأخبار الحصرية يقول...

شركة جلي بلاط شرق الرياض
شركة تنظيف مسابح شرق الرياض
شركة تنظيف خزانات شرق الرياض
شركة عزل خزانات شرق الرياض
شركة كشف تسربات المياه شرق الرياض
شركة تسليك مجارى شرق الرياض
شركة تنظيف موكيت شرق الرياض
شركة تنظيف مجالس شرق الرياض
شركة نقل اثاث شرق الرياض
شركة شفط بيارات شرق الرياض
شركة تنظيف شرق الرياض
شركة تنظيف منازل شرق الرياض
شركة عزل الاسطح شرق الرياض
‪شركة رش المبيدات شرق الرياض
شركة مكافحة الحشرات شرق الرياض
شركة تنظيف قصور شرق الرياض
شركة مكافحة الفئران شرق الرياض

جريدة الريماس للأخبار الحصرية يقول...

شركة عزل خزانات بمكة
شركة عزل اسطح بمكة
شركة تنظيف موكيت مكة
شركة تنظيف سجاد بمكة
شركة شراء اثاث مستعمل بالرياض
http://wizaz.pl
https://www.blogger.com/profile/15277004791256000706
http://wizaz.pl
شركة مكافحة حشرات بخميس مشيط
شركة مكافحة حشرات بخميس مشيط
شركة رش مبيدات بخميس مشيط
شركة تنظيف مجالس بمكة
شركة رش دفان بمكة
شركة مكافحة الفئران بمكة
شركة مكافحة صراصير بمكة
شركة مكافحة بق الفراش بمكة
شركة تنظيف مساجد بمكة